Header afbeelding
Willem de Zwijgerlaan 3A 6713 NS
Ede

Zorgaanbod

De zorg die we als Huisartsenpraktijk Adesse leveren, is gebaseerd op landelijke protocollen en richtlijnen van het Nederlands Huisartsengenootschap.

Doktersassistente
U kunt bij de assistenten terecht voor:
– Adviezen over ziekten en aandoeningen
– Uitslagen van (sommige) onderzoeken
– Oren uitspuiten
– Injecties
– Wondverzorging
– Urineonderzoek (wij verzoeken u urine op werkdagen vóór 10 uur langs te brengen)
– Uitstrijkjes t.b.v. het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
– Wrattenbehandeling (klik hier om te zien wanneer er stikstof aanwezig is)
– Bloeddrukmeting
– Hechtingen verwijderen

Op advies / verzoek van de huisarts, kunt u ook bij de assistenten terecht voor:
– Gehoortest
– Holter (bij hartritmestoornissen)
– ECG (hartfilmpje)
– Bloeddrukmeting van 30 minuten of 24 uur
– Uitleg over het thuis meten van uw bloeddruk met een leenmeter
– Enkel-arm-index
– CRP meting (ontstekingswaarden)

Spreekuurondersteuner
Daarnaast hebben twee van onze assistenten een aanvullende opleiding gevolgd om een aantal klachten zelfstandig te kunnen beoordelen:
– Keelpijn
– Neusbloeding
– Verkoudheid
– (Brand)wonden
– Enkelverstuiking
– (Allergische) huiduitslag
– Insectenbeten (waaronder tekenbeet)
– Teenletsel
– Anticonceptie
– SOA-onderzoek
– Blaasverzakking
– Vaginale klachten

Praktijkondersteuner somatiek
De praktijkondersteuners helpen de huisartsen bij het controleren en behandelen van patiënten met een chronische ziekte. Zij hebben hun eigen spreekuren voor patiënten met suikerziekte, longziekten en hart- en vaatziekten. Tijdens het consult voeren zij zelfstandig controles uit volgens vastgestelde protocollen en geven ze informatie en adviezen. Ook kunt u bij hen terecht wanneer u begeleiding wenst bij het stoppen met roken. De praktijkondersteuners bezoeken onze oudere, soms kwetsbare, patiënten. Dit doen zij omdat we graag willen weten hoe het hen vergaat en of er vragen rondom gezondheid en/of welbevinden zijn waarbij we zouden kunnen helpen. Dit om de kwaliteit van leven te optimaliseren en voor ons om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Ook behandelwensen worden besproken.

Praktijkondersteuner GGZ
Bij psychische problemen zal de huisarts met u bespreken welke hulp er nodig is. Als er psychologische begeleiding nodig is, kan het zijn dat er wordt doorverwezen naar de praktijkondersteuner GGZ. Zij bieden kortdurende behandelingen bij bijvoorbeeld depressie, angst, burn-out en levensfaseproblematiek. Samen met de patiënt wordt er een behandelplan opgesteld, waarna de behandeling plaatsvindt in de huisartsenpraktijk. Indien behandeling binnen de huisartsenpraktijk niet toereikend is, zal er worden doorverwezen naar een andere hulpverlener binnen de GGZ. Dit gaat altijd in overleg.

Kinder- en jeugdpsycholoog
(Ouders van) kinderen en jongeren tot 18 jaar met psychische klachten kunnen na verwijzing van de huisarts voor kortdurende behandeling terecht bij de kinder- en jeugdpsycholoog.

Huisarts
U kunt bij uw huisarts terecht voor allerlei zaken, bijvoorbeeld:
– lichamelijke klachten
– psychische klachten
– als u ongerust bent

Twijfelt u of u met een vraag bij de huisarts terecht kunt? Stel deze vraag dan gerust aan de assistente. Zij is hier speciaal voor opgeleid, soms kan zij uw vraag al beantwoorden. Ook kan zij inschatten of u meer tijd nodig heeft bij de huisarts.

Ook kunt u bij de huisarts terecht voor:
– het plaatsen van een spiraal
– het inbrengen van een implanon
– kleine chirurgische ingrepen (bijv. het verwijderen van een huidafwijking)