Klachtenregeling
Ontevreden? Laat het ons weten!
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit in eerste instantie met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het met u op te lossen. U kunt ons uw onvrede kenbaar maken door ons te bellen of door het hier te melden. Ook is het mogelijk een klacht in te dienen middels ons klachtenformulier. Na binnenkomst van uw klacht, zal onze praktijkmanager zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Zij stemt dan eventuele vervolgstappen met u af en geeft u zo nodig en/of indien gewenst een terugkoppeling na interne evaluatie.
Liever niet via ons?
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie vindt u hier en op www.skge.nl.